teisipäev, 25. juuni 2013

Praktika.

Esiteks vabandan kõigi huviliste ees, et blogi on natuke unarusse jäänud :)

Mai kuust algas põhjalik koolitus puhastusteenindajatele, mille läbimisel on mul võimalik sooritada puhastusteenindaja esimese kutsetaseme eksam.
Tasemeid on kokku kolm, selleks, et saada teine, peab kõigepealt ära tegema esimese ja seejärel kolmanda. Iga järgnev tase nõuab eelnevat praktilist tööd ja kogemust.

Hetkel olen siis praktikal Hausma Hostelis, Hiiumaal.
Tegemist on 90ndate alguses loodud majutusettevõttega, kus tegev on pererahvas ise.
Minu jaoks oli selline koht praktikaks ideaalne.
Kõigepealt ma sain võimaluse kaasa rääkida vajalike vahendite ja tarvikute osas, mille perenaine  ka kulmu kortsutamata muretses.
Minu nõuandeid kuulatakse ja ollakse rõõmuga nõus õppima. Ma ei ole tänase päevani kohanud suhtumist: ``Ahh misasja. meil nii ei tehta, see on mõtetu ja võtab niipalju aega...``.
Sellises olukorras kui keegi jäägituslt sind usaldab ja annab sinu kättesse oma nii väärtusliku vara, hakkad ka rohkem ennast kontrollima.
Sellest järeldan ma, et kui tõuseks puhastusteenindajate kutsetaseme vajalikus tööle saamisel, kasvaks puhastusteenindaja pädevus ja kasvaks kliendi poolne usaldus. Selleks, et see kutsetase saada tuleb ligi 200 akadeemilist tundi pinki nühkida, teha palju praktilist tööd ja kokkuvõttes, kui juba aseptika ja lapi voltimine meelde jäävad on võit koju toodud.

Meie koolitajad on alati rõhutanud, et on olemas väga head tarvikud, aga nad kindlasti ei sobi absoluutselt igalepoole.
Minu suur armastus põrandakuivataja-pühkija vastu sai siinkohal väikese müksu, kuna ebatasastel laudpõrandatel ja kivipõrandal mis on samuti ebatasane, ei tee selle peenikese kummiliistuga midagi. 
Samas iga koristaja jaoks asendamatu kraanihari sai asendatud hambaharjaga, kuna kraanihari maksab nii haigelt palju ja seda ei olnud käesoleval asutusel nii hädasti vaja.

Niiet praktikast olen siiani õppinud, et ära mine oma tarkusega kõigepealt poodi vaid tee nädalaega tööd.
Seda sellepärast, et koristamises ei ole ühesuguseid olukordi, iga päev on erinev samuti nõuab iga probleem isemoodi lahendust. Lahenduste otsimine ja katsetamine ongi lõbus, täiesti rutiinivaba töö :)

Natuke konarlik sai täna, aga mida rohkem õpin mina, seda huvitavam saab olema Teil :)

Tervitades
Kai





1 kommentaar:

  1. Väga tubli ja töökas praktikant mul!
    Soovitan soojalt võtta aega ja kuulata Kai soovitusi just tema valdkonnast!
    Ruumid puhtad ja jääme uusi külalisi ootama!
    Tubli oled ja sind võtaks küll tööle!

    VastaKustuta